Tramwaje są już standardem jeżeli chodzi o miejski krajobraz. Łatwo je dostrzegamy w ruchu miejskim, a do tego kierowcy samochodów muszą zawsze zachować przy nich szczególną ostrożność w przypadku styczności torów w regularną jezdnią. Fakt, że są zauważalne przez niemalże każdego, a zazwyczaj kursują w bardziej zaludnionych częściach miasta, co powoduje, iż chętnie mogą być wybierane jako sposób na reklamę.
Transport publiczny taki jak autobusy to jedna z typowych rzeczy, które mogą się nam skojarzyć z centrum miasta. Wielu z nas z niej korzysta lub korzystało w przeszłości. Jest znana i zauważalna więc nie jest niczym odosobnionym, że ludzie decydują się na jej wybór jeżeli chodzi o reklamę w postaci wielkich naklejek na pojazdach.
Marketing, który używa transport publiczny jako sposób na reklamę to nie jest nic nowego. Zazwyczaj przywdziewa to formę naklejania reklam na sam pojazd komunikacji miejskiej bezpośrednio. Widok takiego autobusu, czy tramwaju nie jest czymś odosobnionym przy typowym wyjściu na miasto gdyż ludzie faktycznie wybierają taką formę marketingu.
Reklamy umieszczana na tyły autobusów (tzw. reklamy busback), są dość powszechną metodą reklamowania się w sposób, który daje faktyczne szanse na to, że ludzie to zauważą. Znaczna część autobusów często przemierza chociaż na jakiś czas zatłoczone tereny miasta, co daje właśnie szansę, że spora ilość ludzi jadących do pracy nas zauważy. (autobusy reklama)