Wizerunek przedsiębiorstwa wyrabia się również poprzez graficzne elementy identyfikacji. Jest to pojęcie dużo szersze niż samo logo, chociaż ono jest podstawowym elementem identyfikacji wizualnej firmy.
System graficznej identyfikacji winien być dobrze pomyślany. Nade wszystko musi oddawać charakter produktów jakie firma oferuje – czy to towarów czy usług.
Do wizualnych elementów identyfikacji zaliczamy: logo, kolorystykę, elementy grafiki. Mogą, chociaż nie muszą, być to kształty produktów, opakowań a nawet charakterystyczne cechy architektury.
Składniki graficznej identyfikacji można zobaczyć internetowych witrynach firmowych, drukach firmowych, prospektach, katalogach, wizytówkach, odzieży roboczej (na przykład na czapkach roboczych).
Zmysł wzorku przyjmuje najobszerniejszą ilość informacji. Stąd plastyczne składniki identyfikacji są tak bardzo ważne. System graficznej identyfikacji firmy współtworzy – wraz produktami czy sposobem funkcjonowania – charakter przedsiębiostwa.