Witamina C – garść wiedzy

Witamina c jest obecnie najbardziej znaną witaminą. Nie jest to zaskakujące, ponieważ organizm potrzebuje witaminy c do ponad 300 funkcji. W rzeczywistości udowodniono, że witamina c pomaga chronić przed chorobami serca, rakiem oraz innymi poważnymi chorobami. Bez witaminy c organizm także nie byłby w stanie wyleczyć się. Dzieje się tak, albowiem witamina C jest niezbędna do tworzenia kolagenu. Ilekroć dana osoba posiada skaleczenie bądź uraz, to kolagen pomaga naprawić uszkodzenie, a bez odpowiedniej ilości witaminy c byłoby to prawie niemożliwe. Kolagen pełni mnóstwo prac w organizmie, w tym utrzymuje narządy w miejscu, i nie byłby w bycie tego dokonać bez odpowiedniej ilości witaminy C.

Witamina c jest też przeciwutleniaczem dla organizmu i pomaga lepiej wchłaniać inne witaminy i minerały. Na przykład kwas foliowy i żelazo potrzebują witaminy c, ażeby zmaksymalizować swoją użyteczność. Im dużo witaminy c ma organizm, tym mocniejsza jest jego ochrona przed przeziębieniami oraz innymi powszechnymi dolegliwościami, a witamina c może nie zapobiec zarażeniu się wirusem, ale pomaga przyspieszyć proces zdrowienia.

Prawie wszystkie owoce i warzywa zawierają witaminę c, ale niektóre mają znacznie wyższą zawartość witaminy c niż inne. Żurawina i melony mają dużą zawartość witaminy c. W rzeczywistości owoce tropikalne mają najwięcej witaminy c ze wszystkich owoców. Ostra papryka jest pewnym z najróżniejszych źródeł witaminy c, jeśli chodzi o warzywa. Im ostrzejsza papryka, tym większa jest zawartość witaminy c. Niestety, witamina c jest rozpuszczalna w wodzie, zatem wiele warzyw traci swoją skuteczność jako dostawcy witaminy c, jeśli są gotowane przez długi czas. Gotowanie na parze bądź szybkie smażenie warzyw zapewnia zachowanie większej zawartości witaminy c. Zalecaną dzienną ilość witaminy c można łatwo uzyskać, jedząc pięć porcji owoców i warzyw dziennie, jeśli są one spożywane na surowo lub szybko gotowane.

Suplementy witaminy C są niezwykle przydatne, aby zapewnić ludziom wystarczającą ilość witaminy C. Wszelako przy zbilansowanej diecie ilość witaminy c, którą otrzymuje organizm, może być wystarczająca. Jeśli jednak dana osoba zaczyna czuć się zmęczona lub ospała, suplementacja witaminy C pomoże to przezwyciężyć. Nie ma niebezpieczeństwa zbyt dużej ilości witaminy c, ponieważ organizm po prostu wydala jej nadmiar.

https://podolog-warszawa.pro/usuwanie-kurzajek/

Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.