Skuteczny profil odnośników

Linki prowadzące do strony pozycjonowanej z innych stron internetowych to od początku funkcjonowania wyszukiwarki Google jeden z podstawowych czynników rankingowych. Wielokrotne umieszczanie linku do danej witryny internetowej może świadczyć, że ta strona jest wartościowa i warto ją awansować w serpach. Jest to bardzo właściwe założenie i sens ten nie znika nawet w obliczu ubocznego skutku jakim jest spam. Ze zjawiskiem spamu skądinąd Google wojuje w sposób skuteczny, pomijając backlinki z witryn spamowych.

https://semhub.pl/pozycjonowanie-stron-internetowych/

Jak tworzyć profil linków ażeby był on skuteczny i gdzie lokować linki prowadzące do pozycjonowanej witryny?

Przede wszystkim linki muszą posiadać atrybut dofollow. Jakaś marginalna ilość dla zróżnicowania profilu może mieć przyznany atrybut nofollow. Wyłącznie odsyłacze z atrybutem dofollow mają wagę przy ocenie przez wyszukiwarkę Google, odnośnik nofollow jest pod kątem oceny strony bez wartości.

 

O ile odnośnik na stronie będącej spamem nie będzie wzięty pod uwagę przez algorytm, to już 10000 linków powstałych w jeden dzień z takich stron a nawet ze stron przyzwoitych może skutkować negatywnymi konsekwencjami. Nie ma jednoznacznej, jednej odpowiedzi jaka ma być dynamika przyrostu linków zwrotnych dla każdej strony internetowej. Dwa linki z mocnych witryn mogą znaczyć więcej niż 100 ze stron o słabszych parametrach. Należy systematycznie budować profil i obserwować wyniki. Dla witryn na świeżych domenach należy być ostrożnym z ilością dzienną budowanych odnośników. Rozważniej przez pierwsze doby dodawać po kilka, kilkanaście linków, robić nawet przerwy niż przesadzić. Notabene takie ilości odsyłaczy ze stron o dobrych parametrach, dobrze podlinkowanych, mogą dać nader dobre efekty i może nie być potrzeby by ilości te zwiększać do jakiś gigantycznych rozmiarów.

 

Odnośniki można instalować na wielu rodzajach stron. Mogą to być miejscówki publiczne, takie jak fora, komentarze pod publikacjami, portale ogłoszeniowe. Mogą to być strony i blogi kreowane w tak zwanych serwisach web 2.0. Są to różne systemy blogowe takie blogspot czy wordpress a także serwisy takie jak wix gdzie można zbudować za darmo stronę internetową. Bardzo ważkim sposobem kreowania miejsc pod mocne odsyłacze jest budowa witryn internetowych na prywatnych domenach.

 

Bardzo istotną rzeczą jest by treść na stronie, na której chcemy ulokować link była niepowtarzalna, nie może być plagiatem. Bardzo dobrze, aby dany tekst był tematycznie związany z frazą, na którą pozycjonujemy stronę, tzn.: aby zawierał tą frazę. Stawiając witryny w domenach prywatnych należy pamiętać o zróżnicowaniu serwerów. Wszystkie strony z odnośnikiem winny być podlinkowane.

 

 

Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.