Wyszukiwarka Google jest najpopularniejszym serwisem w sieci Internet służącym do szukania informacji a wskutek tego najpotężniejszym źródłem ruchu dla stron WWW. Co spowodowało ten nadzwyczajny sukces na całym niemalże świecie?
Powodem tego są dwie cechy. Sukces mógł zdarzyć się tylko w sytuacji zaistnienia tych dwóch cech naraz.
Prostota
Generalnie idea wyszukiwarek jest fantastyczna. W polu wyszukiwania wpisuje się po prostu frazę zwiazaną z poszukiwanymi przez nas treściami. W efekcie wyszukiwarka zwraca wylistowane linki do witryn internetowych które to zawierają interesujące nas informacje.
Przed wyszukiwarkami w Internecie panowały portale, będące katalogami odsyłaczy do różnych witryn www. Były to nader rozbudowane witryny i poszukiwanie nowych informacji mogło być trochę trudne. Trzeba było zorientować się w budowie konkretnego portalu, żeby znaleźć potrzebną informację. Portale były uzupełniane o sekcje własnych treści. Do aktualnych czasów te serwisy – o ile wcześniej nie upadły – przekształciły się właśnie w zbiory artykułów własnych a funkcja katalogowania w znaczącym stopniu została wyeliminowana. Jednakże w odróżnieniu od portali wyszukiwarki oferowały coś innego. Co prawda wiele z nich było tak zaprojektowanych, że witryna wyglądała jak katalog stron WWW, jednakże sama wyszukiwarka pod kątem designu to był po prostu pasek do wpisania szukanej frazy. Jeżeli chodzi o wyszukiwarkę Google to Google zrezygnowano z rozbudowanej strony głównej na rzecz minimalizmu. Na stronie głównej oprócz logo i pola wyszukiwania nie ma wiele więcej elementów. Natomiast same potężne możliwości wyszukiwarki starczają i przewyższają znacznie możliwości wyszukiwania informacji jakie dawały portale w formule katalogów witryn internetowych.
Jakość wyników
Google dawało bardzo stosowne wyniki. Poza tym ilość zaindeksowanych stron WWW znacząco przekraczała liczbę zaindeksowanych stron WWW w każdym portalu.
Dlaczego ruch z wyszukiwarek jest wielce wartościowy
Jeżeli internauta wejdzie na twoją witrynę internetową z wyszukiwarki, oznacza to, że najpewniej wprowadził w pole wyszukiwania frazę lub słowo kluczowe, pod kątem której twoja witryna WWW ma dobre pozycje. Większość internautów wchodzi na witryny WWW wyłącznie z pierwszej strony wyników wyszukiwań. Najczęściej są to frazy związane właśnie z działalnością firmy. Czyli na stronę WWW wchodzą osoby, które świadomie szukają danego słowa kluczowego lub frazy. Generalnie nie są to wejścia przypadkowe, ale ludzi zainteresowanych właśnie tym rodzajem produktu lub usługi jaki oferujesz na stronie firmowej.
W jaki sposób możesz umieścić twoją witrynę WWW na pierwszej stronie wyników wyszukiwań wyszukiwarki Google na interesujące Ciebie słowa kluczowe lub frazy?
Są na to cztery sposoby.
Wypozycjonowanie witryny WWW na pierwszą stronę w wynikach organicznych
Miejsca w pierwszej dziesiątce wyników organicznych są to niezmiennie od wielu lat najwartościowsze miejsca jeżeli chodzi o promocję i budowanie wizerunku witryny WWW. Prawdopodobnie większość osób chętniej klika na linki z wyników organicznych niż na reklamę kontekstową. Wysokie pozycje świadczą o wartości strony. Nieczęsto ktoś będzie pozycjonował witrynę, która nie nie jest wartościowa dla odbiorcy i tym samym ma małe możliwości sprzedania usługi lub towaru albo rozpowszechnienia jakiejś idei.
Zaistniało pojęcie SEO – czyli Search Engine Optimization, czyli optymalizacja pod kątem wyszukiwarek. Jest to dziedzina multidyscyplinarna, w skład której wchodzą: przynajmniej podstawy webmasteringuhtml/css, analiza wyników wyszukiwań i wielu danych z sieci, konfiguracja serwerów, wiedza na temat domen internetowych, UX, copywriting, marketing.
Nagminnie używa się zamiennie terminów SEO oraz pozycjonowanie stron WWW. Nie jest to poprawne, ponieważ pojęcie pozycjonowanie jest szersze, SEO jest częścią działań pozycjonowania. Na pozycjonowanie witryn WWW składają się działania on site oraz off-site. On site to właśnie SEO, czyli optymalizacja witryny. Off-site to po prostu linkbuilding, czyli zdobywanie odnośników do strony pozycjonowanej na innych witrynach internetowych.
Specjalista SEO powinien znać się na każdej kwestii pozycjonowania, jednakże już w tej dyscyplinie wyodrębniają się osoby, które specjalizują się na przykład tylko w linkbuildingu.
Usługi specjalisty SEO to w bieżących czasach bardzo pożądane usługi. Miejsce w pierwszej trójce wyników wyszukiwania, w tak zwanych serpach w Google to wielokrotnie przyczyna osiągnięcia sukcesu w biznesie.
Reklama kontekstowa
W odróżnieniu od pozycjonowania w przypadku reklamy kontekstowej witryna WWW która ma być promowana pojawia się na pierwszej stronie wyników od razu po włączeniu kampanii. Jest to nader przydatne, jeżeli właśnie zależy nam na czasie. Wyszukiwarka Google daje do dyspozycji nader rozbudowany panel, w którym można zoptymalizować kampanie zarówno pod kątem ruchu jak i kosztów. Wielce pomocnym narzędziem jest serwis z propozycjami słów kluczowych. Trzeba dodać że linki sponsorowane mogą być wyświetlane także na stronach WWW sieci partnerskiej.
Mapy Google
Wyniki map Google wyświetlają się na górze strony wyników wyszukiwania. Mapy Google nie zawsze wyświetlają się. Na mapce naniesione są punkty oznaczające miejsca stanowiące odpowiedź na słowo kluczowe lub frazę a poniżej dane tych miejsc.
Google Moja Firma
Google daje możliwość założenia wizytówki swojej przedsiębiorstwa. Można tam umieścić oprócz podstawowych danych również odsyłacz do witryny firmowej a także oferowane towary.
https://semhub.pl/specjalista-seo/